Jednota a různost trojice

Opětovné spojení s naším zdrojem

Shrnutí čtyřicátého šestého týdne 10. listopadu – 15. listopadu 2024

Neděle

Největší ztrátou zdroje, které nyní čelíme, je náš hluboký a bolestný pocit odpojení. Mnozí však objevují, že nekonečný proud Trojice – a naše praktická, procítěná zkušenost s tímto darem – nabízí naprosto opodstatněné znovuspojení s Bohem, se sebou samým, s druhými a s naším světem. -Richard Rohr

Pondělí

Celé poselství evangelia je radikální spojení s Bohem, s bližními, a dokonce i se sebou samým. Myslím, že právě proto tolik lidí každý týden přitahuje do kostela – aby přijali společenství a nakonec si, doufejme, uvědomili, že jsme ve společenství. -Richard Rohr

Úterý

Dvakrát ročně přerušujeme Denní rozjímání, abychom vás požádali o podporu. Pokud vás programy CAC (včetně těchto Denních rozjímání) ovlivnily a máte finanční možnosti, zvažte prosím možnost přispět. Vážíme si každého daru, protože nám záleží na tom, aby naše práce a tyto Meditace byly přístupné všem.

Středa

Jediný opravdový život, který na tomto světě prožijeme, je život, který souhlasíme žít ve vztahu, ať už je jakkoli chaotický a zamotaný. Jediné ovoce, které stojí za to sdílet se světem, je ovoce, které přineseme společně.  -Debie Thomas

Čtvrtek

Tradiční indiáni cítí vzájemnou propojenost na hluboké úrovni. V domorodém myšlení neexistuje nic takového jako oddělení jedné části našeho života od druhé.   -Randy a Edith Woodleyovi

Pátek

Namísto posilování konkurenčních způsobů poznávání sebe sama nabízí Ubuntu způsob, jak objevovat vlastní identitu prostřednictvím vzájemné závislosti. -Michael Battle

Milovat s myslí Krista

Cvičení ve čtyřicátém šestém týdnu

On odpoví: „Amen, pravím vám, cokoli jste neudělali pro jednoho z těchto nejmenších, pro mne jste neudělali.“ -Matouš 25: 45

James Finley naznačuje, že obléci si „Kristovu mysl“ znamená prožívat své spojení s Bohem a druhými a podle toho jednat:

obléci si „Kristovu mysl“ znamená přijmout druhé

Vstoupit do Kristovy mysli znamená uvědomit si svou jednotu s tvářemi, které vidíme v televizi ve večerních zprávách. Znamená to uvědomit si, že jsme jedno s bezdomovcem, kterého jsme viděli, jak se probírá popelnicí. Žena na místním trhu, muž, který nám přišel zkontrolovat plynoměr, a všichni, kdo nám ublížili, opustili nás a jinak nám ublížili, spolu se všemi ženami a muži, které jsme nikdy nepotkali – máme si uvědomit, že jsme stejně, plně zajedno s každým z nich, s každým z nich, který je požehnaný. O tomto vědomí máme vydávat svědectví… a tuto lásku máme uvádět v život tím, jak se k druhým chováme a co jsme pro ně ochotni udělat jako výraz naší lásky k nim.

Celoživotní cesta je učit se být milující

Z evangelií vyplývá, že Ježíš byl někým, s kým je třeba počítat. Ve způsobu, jakým se choval k druhým lidem, byla patrná bezohlednost a přímá pravdivost. Nebyl vždy nutně milý. Ježíš nikdy neřekl: „Blahoslavení ti, kdo jsou hodní.“ Ale Ježíš byl vždy milující až do morku kostí, a tím, že takový byl, vydal svědectví o naší celoživotní cestě, na níž se musíme učit být také milující až do morku kostí …..

Učit se každý den proměňovat se

Vstoupit do Kristovy mysli není předčasná, proklamovaná láska, která pouze zakrývá nepřiznaný hněv a zranění. Neznamená to vypsat všem bianko šek na bezmeznou lásku, která předstírá, že jsme něco, co nejsme. Je to spíše učení se den za dnem proměňovat se ve všem, co od nás láska žádá, když se učíme být skutečně bdělým člověkem podobným Kristu….. Celoživotní poznávání a podřizování se Kristově lásce ke všem [lidem] … jako Božím dětem rozšiřuje srdce do božských rozměrů.

Přečtěte si tuto meditaci na stránkách cac.org.

Translated with DeepL.com (free version)

Prameny:

James Finley, Christian Meditation: Experiencing the Presence of God (San Francisco, CA: HarperSanFrancisco, 2004), 192–194.   

Image credit and inspiration: Georg Arthur Pflueger, Untitled (detail), 2022, photo, Germany, UnsplashClick here to enlarge image. We are individual pieces in an intricately interconnected weave of reality; together we make a whole.