Trojice

Slzy radosti a smutku

Byla to radost z krásy bytí, radost ze všech úžasných a milých lidí, které jsem v životě potkala. Kosmická nebo duchovní radost je něco, čeho se účastníme; přichází odjinud a proudí skrze nás. Nemá to nic nebo téměř nic společného s tím, jak se nám v daném okamžiku daří v životě. Vzpomínám si, že jsem si pomyslel, že to musí být důvod, proč se svatí mohli radovat uprostřed utrpení.

číst Písmo s Duchem

Kontemplativní čtení

Používat biblický text duchovním způsobem – tak jako to dělal Ježíš – znamená dovolit mu, aby vás proměnil, změnil a pomohl vám růst, když na něj reagujete: Co to ode mě vyžaduje? Jak se to může vztahovat na můj život, mou rodinu, mou církev, mé sousedství, mou zemi a dokonce i na celý svět? —Richard Rohr

číst Písmo s Duchem

Kontemplativní dotazování

Pokud interpretace při čtení Písma vede naše pravé já k prožívání některého nebo několika plodů Ducha, jak jsou uvedeny v Galatským 5:22–23 – láska, radost, pokoj, trpělivost, laskavost, dobrota, věrnost, mírnost a sebeovládání – myslím, že můžeme věřit, že tato interpretace pochází od Ducha, z hlubšího proudu moudrosti. 

• Pokud z našeho výkladu vyplynou nějaké negativní nebo trestající emoce – jako pocity nadřazenosti, sebeuspokojení, arogantní dualistická jistota, touha po pomstě, potřeba vítězství nebo jakýkoli duch odmítání či vyloučení – nejde o působení Ducha, ale o naše vlastní ego, které stále řídí loď

číst Písmo s Duchem

Čtení, rozjímání, modlitba, kontemplace

Meditativní čtení Písma:Na rozdíl od čtení pro obsah, lectio divina přistupuje k textu jako k formě modlitby, která nás vede blíže ke spojení se Svatým. Ve své nejjednodušší podobě není lectio intelektuálním čtením za účelem shromáždění informací nebo pokynů, ale čtením s úmyslem, aby čtenář byl formován k božské podobnosti. V textu a skrze něj se člověk setkává tváří v tvář s Duchem.

číst Písmo s Duchem

Letnice -Čtení s Duchem Svatým

Potkal jsem příliš mnoho lidí, kteří věří v nejrůznější inspirované texty, ale jsou bez života – bez dechu života, který byl vdechnut do Adamových nosních dírek (Genesis 2:7). „Přicházejí ke mně, ale jen slovy“ (Izaiáš 29:13), s tím, co Izaiáš i Ježíš nazývali „slovy na rtech“ (Izaiáš 29:13; Matouš 15:8).