Nalezení radosti může také vyžadovat, abyste se zbavili falešné představy, že váš život se točí kolem vás.
Úžas, odevzdání se, radost
Naše posedlost vinou a otázkou, kdo je nebo není hoden Božího plného přijetí, proto narušuje naši cestu. Neboť nesměřujeme k jedinému cíli: jsme na pouti k centru našich srdcí. Právě v tomto místě modlitebního odpočinku vybuchuje nevýslovná radost.
Slzy radosti a smutku
Byla to radost z krásy bytí, radost ze všech úžasných a milých lidí, které jsem v životě potkala. Kosmická nebo duchovní radost je něco, čeho se účastníme; přichází odjinud a proudí skrze nás. Nemá to nic nebo téměř nic společného s tím, jak se nám v daném okamžiku daří v životě. Vzpomínám si, že jsem si pomyslel, že to musí být důvod, proč se svatí mohli radovat uprostřed utrpení.
Kontemplativní čtení
Používat biblický text duchovním způsobem – tak jako to dělal Ježíš – znamená dovolit mu, aby vás proměnil, změnil a pomohl vám růst, když na něj reagujete: Co to ode mě vyžaduje? Jak se to může vztahovat na můj život, mou rodinu, mou církev, mé sousedství, mou zemi a dokonce i na celý svět? —Richard Rohr
Visio Divina: Praxe posvátného vidění
Naše odhodlání k visio divina a vnímání světa jako posvátného textu, kde vše je hodno naší pozornosti a přítomnosti, namísto rozdělování na „ošklivé“ a „krásné“ nebo pouhé napodobování našich vlastních očekávání, znamená, že můžeme začít vnímat toto jako pravdu i ve svých vlastních srdcích
Čtení s ostatními
Když otevřeme Bibli, čteme ji ve světle toho, jak se díváme na věci… Křesťané žijící v méně rozvinutých regionech si v Písmu všimnou jiných věcí než křesťané z rozvinutějších regionů.
Kontemplativní dotazování
Pokud interpretace při čtení Písma vede naše pravé já k prožívání některého nebo několika plodů Ducha, jak jsou uvedeny v Galatským 5:22–23 – láska, radost, pokoj, trpělivost, laskavost, dobrota, věrnost, mírnost a sebeovládání – myslím, že můžeme věřit, že tato interpretace pochází od Ducha, z hlubšího proudu moudrosti.
• Pokud z našeho výkladu vyplynou nějaké negativní nebo trestající emoce – jako pocity nadřazenosti, sebeuspokojení, arogantní dualistická jistota, touha po pomstě, potřeba vítězství nebo jakýkoli duch odmítání či vyloučení – nejde o působení Ducha, ale o naše vlastní ego, které stále řídí loď
Čtení, rozjímání, modlitba, kontemplace
Meditativní čtení Písma:Na rozdíl od čtení pro obsah, lectio divina přistupuje k textu jako k formě modlitby, která nás vede blíže ke spojení se Svatým. Ve své nejjednodušší podobě není lectio intelektuálním čtením za účelem shromáždění informací nebo pokynů, ale čtením s úmyslem, aby čtenář byl formován k božské podobnosti. V textu a skrze něj se člověk setkává tváří v tvář s Duchem.
Rozjímání nad posvátnými texty
Prvním stupněm žebříku do nebe je čtení. Čtením Guigo myslí „pečlivé čtení Písma, při kterém člověk soustředí všechny své síly“. Čtení přirovnává k jídlu a říká, že když čteme Boží slovo, přijímáme duchovní výživu..
Letnice -Čtení s Duchem Svatým
Potkal jsem příliš mnoho lidí, kteří věří v nejrůznější inspirované texty, ale jsou bez života – bez dechu života, který byl vdechnut do Adamových nosních dírek (Genesis 2:7). „Přicházejí ke mně, ale jen slovy“ (Izaiáš 29:13), s tím, co Izaiáš i Ježíš nazývali „slovy na rtech“ (Izaiáš 29:13; Matouš 15:8).